För arrangörer
Vill du vara med i det kulturpolitiska samtalet med ett arrangemang? Lägg ditt arrangemang hos oss så hjälper vi dig att lyfta frågorna som är viktiga för din organisation.
Nu inleder vi planeringen inför Almedalsveckan där vi kommer att bygga upp Kultur i Almedalen som är ett koncept som kan nå alla.
Vi kommer att ta fram en scen på Gotlands Länsteater där du och andra arrangörer kan hyra in er. Här erbjuder vi ett enkelt, tryggt, innovativt och prisvärt sätt att delta i Almedalsveckan. Under veckan kommer vi att varva direktsända samtal, intervjuer och annat. Innehållet produceras av er eller tillsammans med oss.
På Kultur i Almedalen samtalar vi ur flera perspektiv om kulturens plats i samhället.
Men varför satsar vi på Kultur i Almedalen? Vi tror att det är viktigt att erbjuda flera sätt att delta. Vissa vill vara med på plats och andra på promenaden eller i hängmattan på landet eller möjligtvis framför datorn.
Grundpaket till arrangörer för att medverka i Kultur i Almedalen 2024
25-26 juni
Som arrangör inom Kultur i Almedalen 2024 erbjuds du följande grundpaket:
Studioplats är Länsteatern på Gotland,25, 26 juni 2024
Lokal-/studiohyra inkl. anslutande faciliteter
En arrangör tilldelas en effektiv tidspass à 30 minuter, 45 minuter eller 60 minuter i överenskommelse med värden. Tiden för på- och avriggning tillkommer och ingår i prissättning.
Lokal-/studiohyra inkl. anslutande faciliteter
I hyran ingår även erforderlig personal, fast inredning och möblemang, lagerutrymmen, arbetsyta och loger samt städ och sopkörning. Lokaler är tillgänglighetsanpassade och samtliga utrustningar är miljövänliga och tillämpar ett hållbart arbetssätt.
Förtäring
Kaffe, te- , vatten, frukt och ekologiskt Gott & Blandat ingår.
IT & dokumentation
Teaterbelysning och erforderlig PA-system, myggor och handmickar
Som arrangör får man direkt efter seminariet en länk att publiceras på den plattform som önskas.
3 tekniker som ansvarar för AV-produktion och streaming via Kultur i Almedalens kanaler: Youtube, kulturialmedalen.se och Almedalenplay
Professionell fotograf som levererar upp till tre bearbetade friköpta bilder per pass i direkt anslutning till genomförbart program att användas till webb, sociala medier och tryck. Fler bilder kan tillkomma och levereras vid senare tidpunkt.
Kommunikation och marknadsföring
Publicering av innehåll via nyhetsbrev, pressutskick, kulturialmedalen.se
Flaggaffischering/studio och digital annonsering på sociala medier i form av minst tre inlägg på Kultur i Almedalens SoMe-kanaler (Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn) med taggning innan seminariet, minst ett inlägg under seminariet och minst två inlägg för uppföljning efter seminariet. Logotyp ”Kultur i Almedalen”.
Önskas textning, tillkommer det extra för administration och inköp av tjänst per program. År 2022 uppgick textning till 10 000 sek exkl. moms/program.
Ytterligare rådgivning och köp av kommunikativa insatser debiteras separat.
Projektledning och koncept
4 timmars projektledning, samordning och vägledning inför Kultur i Almedalens ingår i grundpaket. Projektledare har mångårig erfarenhet av att arrangera, koordinera och delta vid Almedalsveckans evenemang.
Skulle ytterligare administrativa och servicetjänster efterfrågas, då tillkommer det kostnader i enlighet med överenskommelse.
Är du intresserad, kontakta:
Anna Cokorilo
Projektledare för Kultur i Almedalen
anna.cokorilo@svenskscenkonst.se